Saturday 30 July 2011

Pasukan polis - Profesional, efisien & berintegriti

Secara ringkasnya masyarakat ingin melihat satu pasukan Polis yang betul-betul profesional, efisien dan berintegriti - Professional, Efficient and Force with Integrity; Pasukan Polis yang sedia membantu dan ramah - Polis ready to serve and friendly; Pasukan Polis yang bertanggungjawab, berdisiplin dan telus dalam menjalankan tugas; Pasukan yang berorientasikan rakyat.

Dibawah pimpinan Ketua Polis Selangor Dagto' Hj. Tun Hisan bin Dato' Hj. Tun Hamzah, banyak kejayaan telah diperolehi melalui idea-idea inovatifnya seperti 'konsep payung' mengadakan lawatan'sektor polis' serta rondaan atau lawatan ke taman-taman perumahan. Anggota polis yang meperkenalkan diri dengan mengedarkan kad nama dan secara tidak langsung telah mendekatkan pihak polis dengan masyarakat. Phak polis juga akan dilihat dan perasaan selamat akan dirasakan oleh masyarakat.

Diatas usaha-usaha baik dalam menangani jenayah oleh PDRM Selangor, saya berharap Polis Kontinjen Negeri Selangor boleh melangkah kearah mewujudkan persekitaran yang lebih kondusif dan mewujudkan persepsi positif masyarakat kepada Kontinjen Polis tersebut.

by Tan Sri Lee Lam Thye
  Naib Pengerusi
  Yayasan Pencegahan Jenayah Malaysia.

nota beyond NKRA 
Polis Selangor.

No comments:

Post a Comment